Frecvenţa salvatoare

OLYMPUS DIGITAL CAMERA ”Sărbătorile reprezintă un moment prielnic pentru a ne gândi la cadouri, şi nu numai la cele împachetate în hartie.

Oamenii din viaţa ta pot fi cadouri, şi exact la fel pot să fie zeci de lucruri mici şi mari, multe care probabil îţi scapă în decursul unei zile. A-ţi face timp în vacanţă pentru a observa, contempla şi exprima recunoştinţa pentru acestea iţi poate face vacanţa mult mai semnificativă. Recunoştinţa este o emotie care te ajută şi te vindecă. Dacă ai probleme în familie, călătoreşti mult sau treci prin dezamăgiri, practica recunoştinţei te va ajuta.

Ce este recunoştinţa?

Recunoştinţa este o stare de spirit care apare când afirmi un lucru bun în viaţa ta, care nu ţi se datorează ţie, sau atunci când observi şi trăieşti plăcerile mărunte.

Deşi anumite lucruri şi oameni din viaţa ta reprezintă o adevarată binecuvântare, această stare de spirit nu este influenţată de circumstanţele vieţii tale.

Fie că ne referim la vederea unei figuri plăcute, la ceva gustos, sau la sănătate, întotdeauna există ceva pentru care putem fi recunoscatori. Recunoştinţa nu este doar o emoţie pe care nu o controlezi, care apare tam-nesam. Este mai degrabă ca o frecvenţă radio la care te poţi conecta oricând.

Recunoştinţa promoveazã conectarea, şi poate din acest motiv reprezintă factorul central al tradiţiilor spirituale peste tot în lume, cum ar fi Islamismul, Creştinismul, Budismul, Hinduismul, Iudaismul şi religiile din Asia de Est.

Beneficiile practicării recunoştinţei

Mai mult ca oricare trasatură de personalitate, recunoştinţa este puternic corelată cu sănătatea mentală şi viaţa satisfăcătoare.

Oamenii recunoscători trăiesc mai multă bucurie, iubire, entuziasm, şi sunt protejati de emoţii distructive precum, invidia, lăcomia, amărăciunea. Recunoştinţa reduce riscul depresiei, anxietăţii şi al tulburarilor asociate cu abuzul de substanțe, îi ajută pe cei prinși în aceste mecanisme de apărare să se vindece și să pună capăt acestor manifestări.
Iți poate oferi încredere profundă și neclintită că binele există, chiar în pofida nesiguranței și suferinței. Recunoștinta nu este doar un sentiment cald și înălțător, este benefic corpului de asemenea.

Oamenii care practică recunoștinta fac față mai ușor stresului, se însănătoșesc mai repede și sunt mai rezistenți în fața bolilor, inclusiv tensiune arteriala scazută și imunitate crescută. Spre deosebire de alte emoții plăcute precum speranța și fericirea, recunoștinta este relatională, străbate dincolo de persoana care o trăiește către tărâmul social.

Recunoștința este cea care îi determină pe oameni să facă acte de bunavoință, deoarece este firesc să răspundem la daruri cu daruri oferite de propria persoană din inimă. Acest lucru întărește legătura cu ceilalți oameni.

Oamenii recunoscători sunt văzuți de ceilalți ca: săritori, expansivi, optimiști, de încredere.

Ce înseamnă să fii recunoscător?

Recunoștința nu este o emoție care apare pur și simplu, este o virtute pe care o cultivăm. Gândiți-vă la ceva ce practicați facând yoga sau meditație.

Recunoștința ca practică DSC_0673

Exercițiul recunoștinței începe prin a fi atent.

OBSERVAȚI toate lucrurile bune pe care le luați de-a gata:
– Ai dormit bine azi noapte?
– Te-a tratat cu bunavoință colega/ul?
– Ai putut observa cerul cu norii, ai trăit un moment de pace?

Înseamnă, de asemenea, că momentele de suferință, dificile și dureroase sunt momente de oportunitate, momente care ne ajută să creștem. Această perspectivă blochează sentimentele de victimă.

Ia în considerare scrisul într-un jurnal sau într-o scrisoare. Scrisul ajută la organizarea gândurilor, acceptarea experiențelor, așezarea lor intr-un context, iar un jurnal al recunoștinței poate oferi un nou cadru de referință, motivant pentru situațiile dificile din viață.

Într-un studiu persoanele desemnate să țină un jurnal de recunoștință au acuzat mai puține simptome fizice, s-au simțit mai bine și au fost mai optimiști în comparație cu cei care au fost rugați să urmărească momentele de încordare sau cele neutre.

În alt studiu tinerii care au ținut un jurnal de recunoștință au raportat atenție sporită, entuziasm, determinare, concentrare și vitalitate față de cei care s-au concentrat pe opreliști sau față de cei care s-au comparat cu alții mai puțin norocoși.

Exprimarea recunoștinței promovează ideea de conectare, mulți oameni din viața ta te-au ajutat într-un fel sau altul. Ia în considerare o scrisoare în care să le spui ce au însemnat pentru tine, în special dacă s-a întamplat demult. Iar dacă ești recunoscător pentru lucruri care nu provin de la oameni, artele si multe crezuri tradiționale oferă nenumarate modalități de exprimare a recunoștinței. Poate fi un simplu moment de reflecție deliberată.

Oricum ar fi, practicarea recunoștinței poate fi cel mai frumos cadou de sărbători.”

Sursa: http://ei.yale.edu/what-is-gratitude/

Sunt supravieţuitoare a abuzului fizic şi emoţional în copilărie şi ştiu că datorită bunicii mele, care m-a învăţat să practic recunoştinta, am supravieţuit acolo unde alţii nu au reuşit.

Asadar, sunt recunoscatoare pentru bunica, sora mea, sora mamei şi învăţătoarea mea Carmen Turcu (actualmente profesoară de lb. engleză la Școala #46 București), datorită Dumneavoastră, care ați fost empatică și ați știut în anul 1985 ce este dezvoltarea socială și emoțională, și ați mai știut să practicați predarea orientată pe copil, sunt ceea ce sunt azi.

Cu drag,
∞Florina

 

(Visited 250 times, 1 visits today)